Oceny samochodów: Ford

Oceny samochodów marki Ford. Kierowcy oceniają samochody Ford wg najważniejszych kryteriów. Kto bowiem może lepiej ocenić samochód jeśli nie kierowca użytkujący go na codzień? Zamierzasz kupić samochód marki Ford - sprawdź opinie na jego temat! Jeśli posiadasz samochód tej marki - oceń go!

ocena łączna / liczba ocen

4.50

1978

czy warto kupić samochód tej marki?

TAK 91%
NIE 9%
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.75
Silnik
Oceny silnik
4.46
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.54
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.26
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
Zużycie paliwa - olej napędowy
Zużycie paliwa - benzyna
średnie po mieście [l/100km]:
12.5
7.4
9.4
średnie w trasie [l/100km]:
9.8
6.0
7.3

Zobacz oceny dla modeli samochodów marki Ford:

Wybierz model marki Ford aby zobaczyć szczegółowe oceny kierowców. W dalszych krokach będziesz mógł wybrać wersję nadwozia modelu, generację, rodzaj i pojemność silnika, rok produkcji oraz wersję samochodu.

filtruj:

Ford Aspire

liczba ocen samochodu 1

3.75

Ford C-Max

liczba ocen samochodu 85

4.58

Ford Capri

liczba ocen samochodu 3

4.92

Ford Connect

liczba ocen samochodu 6

4.00

Ford Cougar

liczba ocen samochodu 18

4.53

Ford Crown Victoria

liczba ocen samochodu 2

4.88

Ford Escort

liczba ocen samochodu 193

4.16

Ford Explorer

liczba ocen samochodu 7

4.93

Ford F 150

liczba ocen samochodu 8

4.66

Ford F 250

liczba ocen samochodu 4

4.50

Ford Fiesta

liczba ocen samochodu 174

4.40

Ford Focus

liczba ocen samochodu 541

4.56

Ford Freestar

liczba ocen samochodu 3

5.00

Ford Fusion

liczba ocen samochodu 50

4.22

Ford Galaxy

liczba ocen samochodu 87

4.65

Ford Granada

liczba ocen samochodu 4

4.81

Ford Ka

liczba ocen samochodu 40

4.22

Ford Kuga

liczba ocen samochodu 34

4.75

Ford Maverick

liczba ocen samochodu 11

4.30

Ford Mondeo

liczba ocen samochodu 477

4.57

Ford Mustang

liczba ocen samochodu 14

4.55

Ford Orion

liczba ocen samochodu 15

4.22

Ford Probe

liczba ocen samochodu 18

4.81

Ford Puma

liczba ocen samochodu 9

4.67

Ford Ranger

liczba ocen samochodu 9

4.19

Ford S-MAX

liczba ocen samochodu 55

4.68

Ford Scorpio

liczba ocen samochodu 39

4.46

Ford Sierra

liczba ocen samochodu 30

4.67

Ford Thunderbird

liczba ocen samochodu 1

5.00

Ford Transit

liczba ocen samochodu 25

4.15

Ford Windstar

liczba ocen samochodu 15

4.70



Wybrane opinie

3.25

Duro 23 wrzesień 2012 Ford Escort, KOMBI 1995-2000, diesel, 1753/60KM
Jeśli ktoś ma możliwość tanio kupić, zadbany egzemplarz to mogę polecić, przy zakupie warto sprawdzić w szczególności stan tylnych podłużnic, konkretnie w miejscu mocowania tylnej belki do nadwozia. przy okazji warto zerknąć na stan przewodów hamulcowych zarówno sztywnych jak i elastycznych. Będąc pod samochodem obejrzeć też spód silnika czy nie ma nigdzie wycieków. Częstą przypadłością Escorta jest nieszczelność przekładni kierowniczej na co też warto zwrócić wagę. Objawia się ona grubą warstwą brudu w miejscu łączenia przekładni z kolumną kierowniczą. Samodzielna naprawa jest stosunkowo tania (nowy uszczelniacz w IC ok 10zł) za to bardzo pracochłonna. Będąc jeszcze pod samochodem warto obejrzeć osłony przegubów. Przy pomocy kawałka rury sprawdzić stan tulei wahacza. Typową bolączką Escorta są stuki i puki dochodzące z przedniego zawieszenia. Często pomaga wymiana łączników stabilizatora (polecam MOOG) wraz z tulejami drążka stabilizatora. Stan końcówek drążków kierowniczych i sworzni wahacza możemy ocenić szarpiąc za podniesione koło. Wyczuwalny luz przy szarpaniu góra-dół świadczy o wybiciu sworznia, zaś prawo-lewo końcówki drążka. Warto zerknąć też na stan bieżnika opon który powie nam sporo o zbieżności przednich kół. Przyglądając się przednim kołom zwrócić uwagę na stan klocków hamulcowych, jeśli jeden klocek będzie jak nowy zaś drugi skrajnie zużyty możemy spodziewać się ze zacisk hamulcowy wymaga regeneracji a elastyczny przewód hamulcowy wymiany. W tylnych kołach często pada samo regulator szczęk hamulcowych dlatego sprawdźmy działanie hamulca ręcznego. Jeśli chodzi o korodowanie karoserii, najczęściej rdza pojawia się w miejscach: maska - rant i okolice spryskiwaczy a także w odpryskach spowodowanych przez kamienie; błotniki - krawędź nadkola i przy łączeniu z progami; drzwi - rant, okolice listew ozdobnych i pod uszczelką szyby; błotniki tylne - rant nadkola, wlew paliwa okolice lamp tylnych; klapa bagażnika -rant, okolice szyby, w szczególności dół, mocowanie ramienia wycieraczki, pod tablicą rejestracyjną i pod ozdobną listwą nad nią. Zwrócić uwagę też na miejsca łączeń uszczelek drzwi, tam też lubi "gnić". Siedząc wewnątrz auta sprawdzić działanie dmuchawy czy wszystkie "biegi" chodzą. Problem stwarzają czasem: przełącznik świateł długich często po zmianie na światła mijania pozostaje na światłach długich, kierunkowskazy nie odbijają samoczynnie po odbiciu kierownicy. Ustawione zbyt wysoko obroty na biegu jałowym mogą świadczyć o kiepskiej pracy silnika (drgania) przy obrotach zalecanych. W skrzyni biegów często potrafi wyskakiwać wsteczny bieg i mogą być problemy ze światłami wstecznymi. Na koniec można jeszcze sprawdzić napięcie ładowania bo z nim eskorty też mają nie ciekawie (powinno być ok 14V->). Jeśli znajdziemy egzemplarz bez powyższych wad, śmiało możemy kupować. Escort jest stosunkowo prosty w budowie i mając podstawowe narzędzia wszystko możemy naprawić sami. W internecie można znaleźć dużo wskazówek i porad jak takie naprawy wykonać.

4.25

Inżynier 27 styczeń 2010 Ford S-MAX, VAN 2006-2010, diesel, 1997/140KM
Bardzo duży samochód za jednak dość spore pieniądze. Ale warty tej kwoty. Przede wszystkim na uznanie zasługuje silnik 140 KM TDCi (czaem podawany jako 136 KM), małe spalanie, niezawodny, elastyczny. Auto to ogromna przestrzeń w środku, wielki plus dla rodziny. Wygodne siedzenia, siedzi się wysoko, wsiada łatwo. Szklany dach- rewelacja. Prowadzenie: załadowany jeżdzi lepiej- świetnie trzyma sie drogi, pusty gorzej. Pomimo przejechanych 60 tys.- czuć twarde zawieszenie. Fatalna widoczność dla kierowcy w okolicy lewego słupka przedniego, na zakrętach w górach- nic nie widać, podobnie na przejściach dla pieszych. Trzeba bardzo uważać. widocznośc zza kierownicy ograniczona, czujniki bardzo się przydają. Ksenony- to nie to, nie są wiele lepsze od standardowych reflektorów. Oszczędności Forda są absurdalnie denerwujące- duży samochód ma chyba ogrzewanie i klimatyzacje żywcem przeniesione z Mondeo. W efekcie latem z tyłu jest gorąco, zimą samochód w ogóle trudno nagrzać; ciepłym powietrzem zaczyna dmuchać po 20 minutach. Nie dokupiłem nagrzewnicy, nie miałem pojęcia. Z tyłu zimno cały czas, trzeba dogrzewać sterując wywietrznikami ręcznie i dając nadmuch do tyłu. W zimie o 3 rzędzie siedzeń można zapomnieć, za zimno. Latem- duszno. Praktycznie zimą nie wyłączamy ogrzewania siedzień, nawet w trasach, Przestrzen bagazowa duża, ale niedopracowana. Wielka klapa jest za wysoka i za ciężka dla kobiet, do tego wszystko łatwo sie wysypuje z bagażnika przy jej otwarciu- brakuje uchylnej szyby albo poprzeczki ograniczającej lub siatki. Stoliczki dla dzieci- żałosnie nieużyteczne, nie ma jak postawić kubka w czasie jazdy, wszystko z nich spada. Makabryczny system mocowania bagażnika dachowego- na wkręty. To prawdziwa walka zamocowac poprzeczki. Wszystko to oczywiście szczegóły, ale trzeba pamiętać, że samochód kosztuje ponad 130 tys i i takie szczególiki nie kosztują wiele. Widać, jak Ford używa wymiennie elementów różnych modeli- ale to nie powinno jednak wpływać na praktyczność rozwiązań- a wpływa. Do tego dużo drobiazgów, ale denerwujących- trzszczące okna, roletki, obijające sie puste pasy. Awaryjność- po 50 tys padło sprzęgło, nie jest objęte gwarancją. Zaskakujące, bo samochód jest użytkowany spokojnie, nikogo nie holowałem, brak racjonalnej przyczyny. Może znowu to sprawa napędu Mondeo, jednak mniejszego i lżejszego. No, ale może sie zdarzyć. Ogólnie polecam rodzinom z dziećmi i częstymi wyjazdami wakacyjnymi, można sie pomieścić. Innym odradzam- za te same pieniądze można mysleć o BMW 3, Volvo V50, Audi A4. Inna jazda- ciszej, łatwiej w mieście, narty czy rowery łatwo wrzucić na bagażnik jednej osobie. Podsumowując- dla rodziny kupiłbym jeszcze raz! Samochód jak van, ale bliższy do kombi. Żal tylko, że tak niewiele trzeba do samochodu idealnego....

4.50

L00kie 19 styczeń 2013 Ford Explorer, SUV 1995-2001, benzynowy, 4011/204KM
CO TU PODSUMOWYWAĆ ?! Za bardzo nie ma, co ;D . EXPLORER! (lub) Blazer RZĄDZĄ W TERENIE... I NA SKRZYŻOWANIACH... I NA RONDACH... {[Wiadomo, kto pierwszy wjeżdża ;) ] [(naprawdę przepraszam tu kierowców z "osobówek?, ale mi się bardziej spieszy, bo Żona... KLUSKI.. wstawiła! ;D )]}...c.d. .. I NA BEZDROŻACH, tego nieprzewidywalnego Świata :D (To tylko moje skromne zdanie :)]}. A dla tych, co naprawdę, ALE TO NAPRAWDĘ nienawidzą "AMERYKAŃCÓW", zostaje skromny, wątły i słaby (tu też tylko moje zdanie), Nyssan Słoneczny PATROL albo GORZEJ! ooo Sushiki Gitara (pozdrawiam smakoszy sushi:), to chyba jedyna japońska rzecz, którą lubię hehe :) Ale wracając do tematu jak rzeka :) To takie japońskie coś ale nie wiem dokładnie do czego ta Vitara ma służyć hehehe. Prawdopodobnie stworzono ją do psucia widoku we wstecznym lusterku, użytkownikom EXPLORERÓW hyhy :D. DZIĘKUJĘ, (tu wazelinka hehe :) ORGANIZATOROM STRONY http://mojeauto.pl , za możliwość wypowiedzi MOJEGO ZDANIA NA TEMAT TEGO JAKŻE, SKROMNEGO, ZWYKŁEGO, niezauważalnego W DZIKIM TŁUMIE SAMOCHODÓW, "OSIOŁKA?, jakim jest FORD EXPLORER 4.0 V6 207 HP BENZYNA + gaz [(niestety koszty paliwa są, jakie są p.w. Zaleta nr 3 p.w. :)] z 1997r. z 248.000Km PRZEBIEGU z lekko zmęczonym wnętrzem i STYLOWO :D WYTARTĄ KIEROWNICĄ, (na komfort jazdy i pracę silnika to NIE WPŁYWA ;) , WYSTARCZAJĄCO wysoką głębokością brodzenia, (dla PRZEPRASZAM heh ;) "ciemniaków" - WYJAŚNIENIE, hehehe: []...GŁĘBOKOŚĆ BRODZENIA: Parametr charakterystyczny dla samochodów terenowych, określający maksymalną głębokość wody, przez jaką może bezpiecznie przejechać samochód, bez niebezpieczeństwa zalania elementów mogących mieć wpływ na prawidłową pracę silnika. Przekroczenie tej wartości może nawet spowodować uszkodzenie silnika...[] )Zob. link( OSTRZEGAM- WARIACI hehe ;) Ta, jacy wariaci? :D http://www.explorerfanklub.org.pl/forum/viewtopic.php?t=1248 cyt. []...Producent podaje, że Explorer może wjechać do wody o max. głębokości 457mm (przy 10km/h) koniec cyt. ...[] :D . itd. ... itd...ITD. itd.(nie mylić z TDI buehehe ciężki mam humor dzisiaj, ale to po delikatnej przeprawie OFF ROADOWEJ :D ) ................ :D . Akurat o TYM wozie mogę tak w NIESKOŃCZONOŚĆ :D. Dobra jednym słowem? POOOOOOOOLECAM ECAM Ecam ecam...!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D Jeszcze tylko króciutki Pe.eSik. :D . W NASZYM pięknym kraju DRÓG NIE PRZYBYWA A SAMOCHODÓW TAK! PO, CO STAĆ W KORKACH??? SIĘ PYTAM (L00kie się pyta) ;D NA SKRÓTY I DO PRZODU!!!!! [(do tyłu też można, bo FORD, Explorerowi w gratisie wsteczny bieg dorzucił :P ) NIE WIEM PO, CO BO JA TYLKO DO PRZODU NIM JEŻDŻĘ, CZY TO W TERENIE CZY NIE ;P )] Pozdrawiam szczęśliwych użytkowników Explorerów!!! :) L00kie Wołomin. ...KONIEC... P.S Ale ja naprawdę lubię Sushi ?

Pozostałe opinie

Ocenia:
Samochód:
Ocena:
Komentarz:
kobe
21 marzec 2015
Ford Maverick, SUV
2001-2004,
benzynowy, 1989/124KM

3.00

Super Auto

Zdecydowanie polecam Wszystkim !! Auto całkiem niezle się prowadzi,ma wysoki prześwit podwozia co pozwala sprawnie poruszać się w terenie i mieście.Bardzo-dobry :) na tragiczne Polskie drogi :(.Bardzo-Dobrze wyposażona wersja 2.0 16V XLT z 2003r.(124KM).Wygodny,przestronny,posiada sporo miejsca na bagaże itd...,moc wystarczająca do sprawnego poruszania się w różnych warunkach,na gazie trochę szwankuje,dziwnie szarpie itd...ma apetyt na paliwo ale za to dojedziemy nim tam gdzie zwykłe samochody osobowe nigdy nie wjadą i to jest NAJWIĘKSZY PLUS TEGO AUTA...!!
Krzysztof
11 marzec 2015
Ford Probe, COUPE
USA II 1993-1997,
benzynowy, 1991/120KM

5.00

sylwetka wspaniała

Prawdziwy Amerykański Wóz z silnikiem Japońca
doświadcz ony
6 marzec 2015
Ford Focus, HATCHBACK
2011-,
benzynowy, 999/125KM

3.00

atrakcja wizualna żrąca paliwo

poprzedni model 10 lat świetnie, teraz słabiutki silnik pochłaniający paliwo za dwóch
MTBiker
3 marzec 2015
Ford Focus, KOMBI
2007-2011,
benzynowy, 1596/100KM

4.50

Nadal ok, po 76 000km

A więc ford ma już 76 000km i nadal nic.Tylko olej, filtry itp.Nawet klocki w połowie dopiero zużyte.
S-max 2.0 ecoboost
23 luty 2015
Ford S-MAX, VAN
2010-,
benzynowy, 1999/203KM

4.75

warto ale w najbogatszych wersjach wyposazenia

Pieknie wyglada w kolorze czarna perła, 18 cali felgi od wersji ST, panorama dach, 2 końcówki wydechu . Wrazenia z jazdy: silnik 2.0 ecoboost benzyna 203KM + automatyczna 2sprzegłowa skrzynia power shift, po mieście w korkach super. Przy delikatnym obchodzeniu sie z gazem silnik pracuje aksamitnie cicho a skrzynia niezauwazalnie zmienia biegi przy 2500 obr/min ale gdy wyjedziesz za miasto i musisz wyminac 3 tiry wciskasz gaz w podłoge skrzynia chwile zwleka by zaraz zbić bieg lub dwa w dół i wystrzeliwuje s-maxa jak z procy do 160-180 km/h dosłownie w chwile a biegi zmienia juz nawet przy 6000obr/min. Moim zdaniem jak na rodzinnego vana super wyglad, komfort, przestronnosc i osiagi. Zawieszenie raczej sztywne ale miło spręzyste nawet na felgach 18 bez jakiegos dramatu. Śmiało polecam !!!
jaro
22 luty 2015
Ford C-Max, VAN
2003-2007,
diesel, 1997/136KM

4.75

Prawie super

Gdyby nie korozja to by było 10 punktów na 10 :)
Dyn
1 luty 2015
Ford Mondeo, KOMBI
2007-2010,
diesel, 1753/100KM

3.75

Generalnie ok

Tani w zakupie generalnie polecam
Marek
25 styczeń 2015
Ford Mondeo, SEDAN
2003-2005,
benzynowy, 1999/145KM

5.00

Polecam ten samochód bo za takie pieniądze nic lepszego nie kupicie

Samochód idealny dla kogoś kto chce jeździć dobrym samochodem za niewielkie pieniądze, samochód posiadam od 4 lat i jeszcze mnie nie zawiódł
amgi
18 styczeń 2015
Ford Focus, KOMBI
2001-2005,
diesel, 1753/115KM

4.50

Ford focus TDCI

W swojej kalsie bardzo dobre i praktyczne auto.
Marcin
10 styczeń 2015
Ford Focus, SEDAN
2011-,
diesel, 1560/115KM

4.25

FOCUS MK3 - wydmuszka

Jak dla mnie to mocno przekombinowane auto. Zamiast włożyć trochę więcej energii w ulepszenie walorów użytkowych konstruktorzy poszli w design. Porażka począwszy od desko rozdzielczej która wlewa się na kolana po bardzo słabą wentylację wnętrza. Typowy samochód nowej ery - jak najtaniej zrobić, niedrogo sprzedać i odbić sobie na serwisie.
1   2   3   ...   198   Następna strona