Oceny samochodów: Mazda 6

Wszystkie oceny dla:  Mazda (889)    Wszystko o Mazda 6

Oceny samochodu Mazda 6. Kierowcy oceniają samochód Mazda 6 wg najważniejszych kryteriów. Kto bowiem może lepiej ocenić samochód jeśli nie kierowca użytkujący go na codzień? Zamierzasz kupić samochód Mazda 6 - sprawdź opinie na jego temat! Jeśli posiadasz ten model - oceń go!

ocena łączna / liczba ocen

4.64

218

czy warto kupić ten model?

TAK 92%
NIE 8%
Ocena szczegółowa
Prowadzenie
Oceny prowadzenie
4.82
Silnik
Oceny silnik
4.53
Komfort jazdy
Oceny komfort jazdy
4.63
Jakość i awaryjność
Oceny jakość i awaryjność
4.56
Zużycie paliwa:
Rodzaj paliwa:
Zużycie paliwa - gaz
Zużycie paliwa - olej napędowy
Zużycie paliwa - benzyna
średnie po mieście [l/100km]:
11.8
7.6
9.8
średnie w trasie [l/100km]:
9.3
6.1
7.5

Zobacz oceny dla wersji samochodów Mazda 6:

Wybierz rodzaj nadwozia samochodu Mazda 6 aby zobaczyć szczegółowe oceny kierowców. W dalszych krokach będziesz mógł wybrać generację modelu, rodzaj i pojemność silnika, rok produkcji oraz wersję samochodu.

Filtruj opinie kierowców o Mazda 6

silnik

4.75

4.57

pojemność

4.82

4.56

4.77

4.50

4.88

4.88

4.17

wersja
rok produkcji

4.80

4.75

4.54

4.63

4.59

4.67

4.57

4.64

4.53

4.67

5.00

4.54

Wybrane opinie

3.50

Paweł 27 listopad 2012 Mazda 6, KOMBI Sport 2008-2010, diesel, 1998/140KM
Niestety, jestem rozczarowany tym autem. Zakupiłem 1,5 roczną Mazdę 6 (rok prod. 2009, 1 rej. 03.2010), z przebiegiem 43000km, kupioną w Polsce, serwisowaną, kompletnie bezwypadkową. Przez rok przejechałem ponad 60000km. Na przeglądzie przy 80000km okazało się że mam pęknięte mocowania relingów dachowych. Kierownik serwisu powiedział że jest to wada fabryczna, a on przy swojej, takiej samej Mazdzie 6, wymieniał je już w ramach gwarancji 2 razy. Oprócz tego coś mi stukało w zawieszeniu z tyłu i stwierdzono że rozpadł się przegub w łączniku stabilizatora tylnego zawieszenia. Po napisaniu zlecenia reklamacyjnego okazało się, że Mazda Polska podważyła gwarancję mojego auta, ponieważ rzekomo pierwszy właściciel przegapił pierwszy przegląd i zrobił go dopiero po 31000km, zamiast po 20000. Powiedziano mi, że w ramach ?dobrej woli? Mazdy-Polska serwis zrobi mi tą naprawę za 50% ceny. Ale co mają wadliwe mocowania relingów (w których przecież nie wykonuje się wymiany materiałów eksploatacyjnych, czy okresowej regulacji jakiś elementów) do wykonanego z opóźnieniem przeglądu? Zwłaszcza że na tym rzekomo spóźnionym, oraz na 2 kolejnych wykonanych wg planu w/w usterek nie stwierdzono. Jakby mi odpadł kawałek lakieru, to nie zrobią mi tego na gwarancji, bo nie wymieniłem na czas oleju w silniku??? Po kilku moich mailach do przedstawicielstwa Mazdy w Polsce, w ramach ?dobrej woli? Mazda zgodziła się na 70% partycypację w kosztach wymiany wadliwych mocowań relingów, oraz naprawy zawieszenia. Mazda nie poczuwa się jednak do usunięcia wady fabrycznej w ramach gwarancji. Mógłbym zrozumieć takie stanowisko Mazdy, gdyby awarii uległ np. osprzęt silnika, co ma bezpośredni związek z systematyczną wymianą materiałów eksploatacyjnych (oleju, filtrów itd.), ale coś, co nie wymaga żadnych okresowych regulacji, wymiany materiałów eksploatacyjnych, tylko jest ewidentną wadą fabryczną, o której Mazda doskonale wie? Krótko po przeglądzie po 80000km zaczęło też wyć łożysko w przednim lewym kole (to pewnie też przez nieterminową wymianę oleju w silniku haha). W tym przypadku Mazda również zgodziła się na 70% zwrot kosztów naprawy. A teraz najlepsze!!! Uwaga!!! Już po zgodzie Mazdy na wymianę mocowań relingów Mazda zmieniła swoją politykę odnośnie napraw tych elementów. Teraz już nie wymienia się tych wadliwych mocowań na nowe, tylko? nakleja się naklejki maskujące pęknięcia!!! Chyba nawet rumuńska Dacia wstydziłaby się takich numerów!!! Tak więc zamiast wymiany mocowań relingów na nowe, naklejono mi naklejki maskujące pęknięcia. Na pocieszenie, koszt tej pseudo-naprawy Mazda-Polska pokryła w 100%. Zaczął też kołysać się fotel kierowcy. Myślałem po tym co już mnie spotkało, że ten samochód po prostu tak ma, ale przy sprzątaniu auta zauważyłem pod fotelem jakieś 2 podkładki. Przy okazji pojechałem więc do serwisu. Okazało się że rozleciało się mocowanie przedniego fotela, gdzieś w środku, w prowadnicach. Koszt naprawy to ponad 2000zł!!! No i znów Mazda zgodziła się na partycypację w kosztach w wysokości 70%, bo podobno olej nie był wymieniony na czas? A teraz ogólnie o aucie: Ma piękną linię nadwozia, dużą ilość miejsca z przodu, nieco mniejszą z tyłu, a bagażnik nie jest rekordowy, ale wystarczająco pojemny. Przy szybkiej jeździe auto bardzo dobrze trzyma się drogi i? tu właściwie zalety się kończą. Jeśli szukasz komfortu to się zawiedziesz. Twarde zawieszenie sprawia że praktycznie każda nierówność przenoszona jest na plecy. Nie pomagają fotele, które poza wspomnianym problemem z mocowaniem, są twarde, średnio wygodne i mają słabe trzymanie boczne (podobno przy lifcie je poprawili). Hamulce bardzo przeciętne, do tego oryginalne klocki są zbyt twarde do tarcz, przy ostrzejszym hamowaniu czuć nieprzyjemne wibracje i dziwny hałas (po wymianie tarcz i klocków na nowe, także oryginalne, po krótkim przebiegu nadal to samo, kolejne założę jakieś markowe zamienniki, to może coś się zmieni). Samochód ma silnik 140KM, dość mocny do tego auta, ale 6-biegowa skrzynia nie jest zbyt dobrze zestopniowana, a zmiana biegów mało precyzyjna. Często biegi haczą przy szybkiej zmianie. Miałem dostawczego Fiata Ducato i tam było o niebo lepiej. Auto dużo pali jak na diesla, średnio 8,2 l/100km na trasie, najniżej zszedłem do 7,4l, jadąc 300km we mgle 80-90km/h. To jakaś masakra. Mam jeszcze Seata Toledo II 1.9TDI 110KM i jadąc tą samą trasę 300km, ale w normalnych warunkach, z prędkością 120-150km/h spalił mi 5,3l/100km!!! Zadzwoniłem do serwisu i mówię że coś z tym samochodem jest nie tak, że benzyniak 2.0 spalił by mi dużo mniej, na co pan z serwisu powiedział że ten typ tak ma. Auto posiada filtr DPF i mimo eksploatacji przede wszystkim w trasie, auto potrafi upomnieć się o wymianę oleju po mniej niż 20000km, czyli zakładanym przez producenta okresie między przeglądami (czytałem opinie użytkownika, który napisał że komputer jego Mazdy upomniał się o wymianę oleju już po 12000km). Zastanawia mnie więc jak udało się poprzedniemu właścicielowi przejechać 31000km bez wymiany oleju??? Sugerowałem że może to pomyłka pracownika serwisu przy wpisie przebiegu podczas przeglądu, ale Mazda Polska oczywiście nie bierze pod uwagę takiej możliwości. Jakość wykonania również mnie zawiodła. Poza wspomnianymi już wadliwymi mocowaniami relingów, łożyskiem przedniego koła, mocowaniu przedniego fotela (łącznik stabilizatora na Polskich drogach przy takim przebiegu można zaakceptować), podsufitka, oraz tunel środkowy między fotelami przednimi potrafią skrzypieć. Klimatyzacja automatyczna w pozycji AUTO pracuje kiepsko- ustawisz 22 stopnie i jak jest zimno na zewnątrz, jest za zimno w środku, jak na zewnątrz ciepło, w środku też ciepło. We wspomnianym Fiacie Ducato też miałem klimę automatyczną i nie było tego problemu. W Mazdzie lepiej ustawić kierunek, prędkość nawiewu i za każdym razem temperaturę samemu- ale w takim razie po co jest automatyczna klima? Trochę też zaskakuje w aucie tej klasy brak niektórych rzeczy, które konkurencja zazwyczaj ma już w autach niższej klasy- np. amortyzatory maski silnika, czujniki cofania z tyłu, czy klimatyzowany schowek. W moim aucie tego nie znajdziesz. Auto ma wielofunkcyjną kierownicę, ale za dużo funkcji jest z niej sterowanych, więc trzeba się często sporo naprzełączać, żeby znaleźć to co chcemy (praktycznie 4 przyciskami góra/dół i prawo/lewo obsługujesz wszystkie funkcje komputera pokładowego, radia, odtwarzacza mp3 i klimatyzacji). Trochę to nieprzemyślane i denerwujące. Podsumowując: Chciałem kupić mniejszego, ale nowego Seata Leona FR 2.0 TDI 170KM, a za podobne pieniądze kupiłem 1,5-roczną Mazdę 6, bo liczyłem na bezproblemową eksploatację. Bardzo się zawiodłem, bo legendę o wysokiej jakości wykonania i niezawodności Mazdy diabli wzięli. Biorąc pod uwagę niedoróbki, sporą jak na przebieg auta ilość może nie poważnych, ale denerwujących usterek, kiepską trwałość niektórych elementów, jakość wykonania, bardzo wysokie spalanie, oraz podejście Mazdy-Polska do usunięcia wad fabrycznych, przez zakupem nowej Mazdy radziłbym się dobrze zastanowić, czy nie bezpieczniej wybrać auto innego producenta. Ja, mimo sama jazda tym autem jest fajna, na pewno już więcej takiego nie kupię.

5.00

ostry 28 lipiec 2009 Mazda 6, KOMBI Sport 2002-2006, diesel, 1998/121KM
Jesli nie cierpisz niemieckich aut to jest auto dla Ciebie, jesli nie masz preferencji co do marki i porownujesz do siebie rozne modele to wiedz ze mazda 6 i tak ze wszystkimi wygrywa pod wzgledem niezawodnosci, prowadzenia, funkcjonalnosci, praktycznosci, przestrzeni, a do tego nie wyglada wiesniacko jak VW i nie spotyka sie go tak czesto jak wieswagenow! kiedy przymierzalem sie do zmiany auta najpierw chcialem kupic bardzo mazde 3 i juz bylo blisko, jednak ostatnie wakacje, na ktore zabralem wraz z mojad ziewczyna dwoje znajomych (jechalismy fordem mondeo liftback) pokazaly mi, ze mazda 3 to zdecydowanie za male auto chociaz nie ukrywam ze piekne. Cenie sobie najbardziej praktycznosc, niezawodnosc i wnetrze auta, wnetrze auta naprawde wplywa na kierowce w sposob uspakajajacy i wtedy wypoczyasz w aucie, albo Cie drazni i jadac z rodzinka na wycieczke jestes zirytowany. W madzi jest piekne wnetrze czego nie mozna powiedziec o passacie czy vectrze, a nawet accordzie czy avensis, a fordm mondeo (mimo ze to rodzina) to po prostu jest pomylka, stwoarzyc cos co ma najwieksze gabaryty a maly bagaznik, w sordku miejsca o wiele mniej, a i wygladem zewnetrzenym jak i wewnetrznym nie zachwyca. Ja stwierdzam ze to auto jest wprost idealne dla mnie. Posiadalem takie autka Laguna 1.8 16V, Fabia 1.9SDI i 1.4 16V, BMW 530 3.0 V6. Jedzielm passatami, avensis, corolla, ignis, accord i dwiema roznymi bmw serii 3, wiekszosc aut w kombii z tych co mialem i mialem okazje sie przejechac i uwierzcie mi ze zaden nie nie adwal tyle radosci z jazdy, nie byl tak ergonomiczny, funkcjonalny a co do piekna to juz kwestia gustow.

5.00

Kriscross 13 czerwiec 2013 Mazda 6, SEDAN 2010-2012, benzynowy, 1999/155KM
Dziś tj. 13 czerwca 2013 testowałem Mazdę 6 z maualem i automatem. To porządne auto. Maualna skrzynia wybiera precyzyjnie biegi. Dzięki niskiej masie dynamicznie przyspiesza, dobre wyczucie drogi. Oczekiwałbym lepszego wyciszenia wnętrza, odrobinę i wygodniejszych foteli. Wersja kombi ma bardzo starannie i w przemyślany sposób wykonany kufer. Miejsce na rolete do schowania w bagażniku. Możliwość odsłonięcia części rolety od strony kanapy oraz zasłona zapobiegająca wychłodzeniu auta podczas otwierania klapy bagażnika. Jeździłem automatem z 2.5 litrowym benzynowym silnikiem o mocy 196 KM. Skrzynia poprawnie działa jednak czuć zmianę biegów. Oczekiwałem większej płynności. System i-stop gdy się załącza samochód drży. W hybrydach ze stajni Toyoty moment włączania silnika spalinowego jest praktycznie niewyczuwalny. Mazda 6 to dobry udany pojazd. Dla mnie brakuje jej radości z jazdy, tego czegoś co powoduje, że chce się dalej jeździć.

Pozostałe opinie

Ocenia:
Samochód:
Ocena:
Komentarz:
Jurek
25 sierpień 2014
Mazda 6, KOMBI
Sport 2005-2008,
benzynowy, 1999/147KM

5.00

Warto

Przejechałem nim ponad 210 tys km,( 7 lat) Naprawy: jeden wahacz, jeden łącznik stabilizatora, pierścień uszczelniający wydech, chłodnica klimatyzacji. Reszta to zużycie eksploatacyjne- wymienione tarcze klocki... Rdzy nie widać - konserwowany dwa razy ( na początku i po 7 latach). Sprzęgło, tłumiki ( dospawane wieszaki), zawieszenie - wszystko oryginalne od nowości. Żadnej awarii na drodze, pali i chodzi jak pszczółka. Jak się dba, robi przeglądy na czas i konserwuje to nic się nie dzieje. Jedyna wada to po 160 tys silnik zaczął pić olej - 0,7 l/1000km.
Miki
1 maj 2014
Mazda 6, SEDAN
2005-2008,
benzynowy, 1999/147KM

4.50

Warto

Wybierac silniki 1,8 i 2,0 benzyna lancuch sa praktycznie bezawaryjne jezeli dbasz o filtry i olej, czesci, sporo zamienikow ceny ich akceptowalne np wachacz przedni gorny 100 zl, simerblock przedni gorny 35 zl klocki miedzy 80 a 110 zl dobrej jakosci, filtry komplet ok 120 zl za olej, kabinowy z weglem, powietrza benzyny, Olej to 5w30 syntetyk nie oszczedac na nim. Elektryka awarie typowe bezpiecznik lub zawilgocenie kostki. Auto twardo zestrojone wiec komfort mniejszy za to prowadzenie lepsze.
rzab
29 marzec 2014
Mazda 6, HATCHBACK
2008-2010,
diesel, 1998/140KM

5.00

mazda 6

Auto kupione w polskim salonie, praktycznie zadnych problemow, bardzo udany model, polecam
kk
6 luty 2014
Mazda 6, KOMBI
2012-,
benzynowy, 1998/165KM

2.25

awaryjny

Nowy samochód po 3 miesiącach jazdy ma awarie i kwalifikuje się do zwiezienia na lawecie do firmowego serwisu. W sersie klient jest traktowany jak za komunizmu, jeśli nie zrobić awantury to pod maską sprawdzą za tydzień bo przedtem nie mają czasu. Diagnoza: komputer pokładowy do wymiany, lecz ponieważ klient nie płaci (bo samochód na gwarancji), zanim część można zamówić i sprowadzić do Polski trzeba najpierw czekać na zatwierdzenie kosztu w firmie Mazda. Świetnia zabawa tylko nie dla nabywcy nowego samochodu.
tomek
26 styczeń 2014
Mazda 6, HATCHBACK
2010-2012,
diesel, 2183/163KM

1.75

Wszystko sie psuje / mazda 6 to zwykly szit

Ze zdziwieniem przeczytalem dobre opinie o tym aucie...moze to mazda sama sobie pisze te dobre opinie? Moje zdanie na temat tego auta jest niestety jak najgorsze. Ponizej historia i ocena kilku rzeczy: 2010 - zakup, po 10 km od wyjazdu z salonu zepsute radio 2011 - ZEPSUTA MAGLOWNICA (podobno ten model mazdy mial wade fabryczna, koszt naprawy 8000 zl, po wielu bojach laskawie naprawili w ramach gwarancji!!!!) 2012 - ZEPSUTA ELEKTRYKA (dodam, ze w samochodzie wykryto nieoryginalne czesci wstawione albo fabrycznie albo przez dealera) - wolalem to zreperowac w porzadnym serwisie, bo w ASO raczej by to jeszcze bardziej zepsuli, 2013 - ZEPSUTE CZUJNIKI COFANIA - niby blahostka, ale jaki powod zepsucia - zalany silniczek przez to, ze byl zle zamontowany fabrycznie!!!! 2013 - tutaj konczy sie gwarancja, zaczyna sie koszmar - ZEPSUTY SILNIK - GLOWICA (jako ze 2 miesiace po gwarancji, to odmowili partycypacji w kosztach - a koszt ok 20 000 zl) 2014 - usterka silnika, kolejna po glowicy, tym razem PROBLEM Z TURBOSPREZARKA - okazalo sie, ze to po fuszerce odwalonej przez ASO - to awaria bardzo istotna, poniewaz auto nagle tracilo moc, raz przy wyprzedzaniu tira, takze bylo na granicy zdrowia... :( W calym okresie 2010-2014 zenujacy poziom ASO: nie chce im sie niczego porzadnie sprawdzic (maja problem ze wszystkim - od wstawienia zarowki do naprawy silnika - w ciagu ostatniego miesiaca bylem 3 razy w serwisie mazdy, by zreperowac ta sama usterke!!!!). Nie polecam tego auta - ogromne koszty napraw, a na koniec gwarancji, po 3 latach, zepsuty silnik!!! Maja do tego beznadziejna obsluge, mechanicy totalni amatorzy i partacze, musialem podwojnie placic - przeglady w ASO, a potem w normalnym profesjonalnym serwisie, zeby naprawiali po ASO - koszmar i bezsens kompletny.
Trener24h
22 styczeń 2014
Mazda 6, KOMBI
Sport 2002-2006,
diesel, 1998/121KM

5.00

Super Autko

Jak dla mnie bomba Madzia daje rade. Jestem szczęśliwym nabywcą dobrego egzemplarza. Kupiłem autko po wymianie Koła dwumasowego, kompletnego rozrządu, sprzęgła,turbiny, Sprawdzony przebieg w serwisie 200tys. Wszystkie czesci oryginalne z serwisu. Nadwozie w stanie bardzo dobrym Blacharka bez objaw Korozji ! Nic innego tylko dbać jak o kobiete i posłuzy na kilka latek :)
robert
2 styczeń 2014
Mazda 6, KOMBI
VAN 2008-2010,
diesel, 1998/140KM

4.75

polecam mazdę

tak warto kupić to auto
Ja...
17 grudzień 2013
Mazda 6, KOMBI
2010-2012,
benzynowy, 1999/155KM

4.50

dobrze, choć mogłoby być lepiej

Jazda tym samochodem sprawia bardzo dużo frajdy, ale jest trochę za twardo i za głośno. Niesamowite plus - samochód kompletnie bezawaryjny, co przy moich poprzednich samochodach nie było oczywiste (renault megane II - jeżdżąca tragedia, opel astra i corsa - dużo pierdół, fiat - szkoda gadać). Wszystkie one były nówkami, kupionymi z salonu. Mazda jak na razie to inna klasa. Gdyby tylko troszeczkę więcej komfortu to byłoby auto idealne.
koliber196 0
10 listopad 2013
Mazda 6, SEDAN
2010-2012,
benzynowy, 1999/155KM

5.00

ocena nowej mazdy 6

jedno słowo - super
jarek dziewulski
26 październik 2013
Mazda 6, HATCHBACK
2010-2012,
benzynowy, 1999/155KM

5.00

OK MAZDA

OSTATNI PRAWDZIWY NIEPSUJ NA RYNKU
1   2   3   ...   22   Następna strona